Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

DCT2: Umowa na dzierżawę gruntów podpisana. Teraz czas na budowę

Dalej Wstecz
Autor:

sg

Data publikacji:
25-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
DCT2: Umowa na dzierżawę gruntów podpisana. Teraz czas na budowę
fot. Kacper Kowalski, aeromedia.pl
– Ten krok milowy powinien być postrzegany jako początek nawet cięższej i bardziej wymagającej pracy podczas kolejnych etapów realizacji projektu – mówi o podpisaniu umowy z ZMPG na dzierżawę gruntów pod terminal DCT2 Adam Żołnowski, CFO DCT Gdańsk.

W zeszły wtorek przedstawiciele DCT oraz ZMPG podpisali umowę, która gwarantuje możliwość wybudowania nowej inwestycji w gdańskim porcie, terminalu kontenerowego DCT2.  Umowa o dzierżawie kolejnych 27 hektarów portowego gruntu i rozbudowie potencjału do obsługi kontenerów w gdańskim porcie jest kontynuacją zawartej w dniu 27 stycznia 2004 roku "Umowy dzierżawy nieruchomości oraz budowy i eksploatacji terminalu kontenerowego".

 

– Firma DCT zawsze traktowała istniejący terminal jako początek czegoś znacznie większego. Dzięki DCT 2, dedykowanemu do obsługi największych statków kontenerowych świata, wypełnimy nasza misję Bałtyckiego Głębokowodnego Portu Tranzytowego. Naszym celem jest zadowolenie naszych klientów oferując im zwiększoną pojemność i produktywność terminala – komentuje Kpt. Jędrzej M. Mierzewski, starszy dyrektor operacyjny DCT Gdańsk.

Projekt oraz rozwiązania zastosowane w budowie DCT 2 sprawią, że terminal będzie przystosowany do obsługi największych statków świata, wychodzących z doków stoczni na Dalekim Wschodzie, lub też będących w trakcie projektu. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m.

Terminal będzie wyposażony w 7 dźwigów nabrzeżowych klasy Super-Post-Panamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Docelowa roczna pojemność terminalu DCT 2 jest szacowana na 2,5 milionów TEU, co wraz z DCT pozwoli uzyskać łączną zdolność przeładunkową do 4 milionów TEU rocznie, po oddaniu terminalu do użytku w 2016 roku.

DCT 2 stworzy ma zatrudniać 1 500 osób, kolejne miejsca pracy będą generowane w otoczeniu gospodarczym terminala.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Gdańsk: Co dalej z głębokowodnym terminalem zbożowym?

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Co dalej z głębokowodnym terminalem zbożowym?

Mikołaj Kobryński 20 maja 2024

Gdańsk: Unieważniono kolejny przetarg na terminal zbożowy

Intermodal i logistyka

Potrzebne drugie połączenie kolejowe na Wyspę Portową w Gdańsku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Gdańsk: Co dalej z głębokowodnym terminalem zbożowym?

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Co dalej z głębokowodnym terminalem zbożowym?

Mikołaj Kobryński 20 maja 2024

Gdańsk: Unieważniono kolejny przetarg na terminal zbożowy

Intermodal i logistyka

Potrzebne drugie połączenie kolejowe na Wyspę Portową w Gdańsku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5